JaGrLib: Cviceni cislo 3

Typicka zapojeni modulu (Patterns)

Kreslici algoritmy (s protokolem *Render)

Vzor pro vetsinu beznych kreslicich algoritmu (cary /usecky, krivky, kruznice, oblouky../, vyplnovani apod.):

Strucna notace pouzivana v seznamu uloh: { *Render -> BitMask | AlphaMask }

Kresleni do rastroveho obrazku

Minimalni zapojeni pro vystup kresliciho algoritmu do rastroveho obrazku (RasterGraphics):

Vyplnovani souvisle oblasti

Rozdeleni ulohy do dvou casti:

  1. klasifikator (oznacuje souvislou oblast)
  2. vlastni vybarvovani (pruchod souvislou oblasti v rovine)

Orezavani

Lze realizovat dvema zpusoby: jako filtr pro konkretni *Render protokol:

Nebo jako filtr pracujici primo s vektorovym formatem dat, viz VectorGraphics a VectorCommand. Tuto druhou moznost zatim nelze v knihovne realizovat, protoze nejsou k dispozici implementace vektorovych protokolu..

Obecne zpracovani rastrovych obrazku

Modalni algoritmus cte data ze vstupniho rastroveho obrazku, prepocitava je a vysledek zapisuje do (jineho) obrazku. Volitelne se muze zpracovavat pouze podmnozina vstupu (prip. zadana dynamicky klasifikatorem):

Vypocet adaptovane palety

Uloha je rozdelena do dvou casti:

  1. vlastni vypocet palety (napr. Heckbert = "Median-cut" algorithm)
  2. mapovani obrazku podle dane palety (relativne nezavisle na 1.)

Objekt Colormaps (protokol ColormapStore) slouzi obecne k ulozeni nekolika barevnych map. V teto uloze je potreba pouze jedna z nich.

 Dalsi vzory budu doplnovat postupne. (obecna komprese, EntropyCodec, Order2D)


[Predchozi cviceni]  [Nasledujici cviceni]  [JaGrLib home-page]  [CGG at MFF UK]

Copyright (c) 2002-2006 Josef Pelikán, last change: $Date: 2013-11-22 23:47:16 +0100 (Fri, 22 Nov 2013) $