CGG Prague Cvičení z Počítačové grafiky III (NPGR010)

Cvičení se konají v S4 jednou za 14 dnů v termínu:

Studenti, kteří případně tento předmět opakují, musí zápočet absolvovat také! (uznávám 90% loňských bodů)


Zápočet z NPGR010 (2010/2011)

Podmínky získání zápočtu:
Celkem je potřeba získat minimálně 50 bodů a maximálně 80 bodů. To odpovídá dvěma úlohám - jedna z první části semestru (J. Pelikán), druhá z pokročilejšího výpočtu osvětlení (J. Křivánek).

Body se sčítají s výsledkem ústní zkoušky (max. 100 bodů) a podle celkového součtu se určí známka.

Závěrečné hodnocení:

150 bodů a více výborně
130 až 149 bodů velmi dobře
110 až 129 bodů dobře
méně než 110 bodů nevyhověl(a)

Poznámky k písemným zkouškám, které už proběhly.

Jak získat body na zápočet:

A. ústní referát na cvičeních
Kdykoli lze přednést relevantní referát, nesmí být na téma, které se probírá na některé z přednášek PGII, 2DPG, HWPG (výjimky po dohodě s cvičícím)
Povinnost: předem připravit písemný materiál (minimálně slajdy) pro posluchače referátu. Stačí v elektronické podobě.
Smysluplné povídání: 1 bod za dvě minuty. Prémie za pěkný doprovodný materiál nebo výborný přednes: až 15 bodů
Témata na referát a další podmínky
B. úlohy řešené průběžně v semestru
Úlohy průběžně zadávané na cvičeních, hodnocení podle obtížnosti a kvality řešení, různé bonusy pro vítěze soutěží, apod. Možnost účasti týmů (2-3 studenti), ale body se dělí velikostí týmu!
C. body z loňska
Účastníci loňských cvičení (opakující předmět NPGR010) budou mít automaticky uznáno 90% loni získaných bodů


Seznam průběžných úloh

r3. Dvoustupňová radiosita (do 9. 1. 2011)
řešení osvětlení ve scéně pomocí dvoustupňové hierarchické radiační metody (plošky a elementy). Statické rozdělení scény, prémie za adaptivní zjemňování
r4. Hierarchická radiační metoda (do 9. 1. 2011)
obecná hierarchická radiační metoda, scéna se dělí a-priori
r5. Path-tracing (do 9. 1. 2011)
Path-tracing v 3D scéně složené z rovinných plošek
r9. Irradiance Caching (do 27. 2. 2011)
zjednodušená verze metody Irradiance Caching na výpočet difúzní složky nepřímého osvětlení
r10. Image-based Lighting (do 27. 2. 2011)
výpočet osvětlení vzorkováním BRDF a mapy prostředí (test metody Multiple Importance Sampling)

Soutěže

Některé úlohy obsahují kvantitativní hodnocení, podle kterého lze sestavit žebříček nejlepších odevzdaných řešení.
Takové úlohy jsou označeny "SOUTĚŽ" a pokud vyhovující řešení odevzdá alespoň 10 studentů/týmů, tři nejlepší obdrží prémii 10, 6, resp. 3 body (v případě týmu dostanou plnou prémii všichni jeho členové).

Aktuální výsledky 2010/11

Bodové hodnocení

Referáty na cvičeních

Poznámky k písemným zkouškám, které už proběhly.


Upozornění!

Protože je vyhodnocování odevzdaných úloh velice časově náročné, je potřeba, abyste dodržovali následující pravidla:

Obecné zásady

Mnohé návody a rady najdete na speciální stránce. Přečtěte si také stránku o programátorských prohřešcích.

Ke většině úloh jsou v knihovně připraveny triviální moduly - šablony a zapojení (sestavy). Nové moduly se typicky nacházejí v package

package cz.cuni.jagrlib.testing;
Triviální modul (např. "FractalCircles.java") je třeba okopírovat - viz podrobný postup.

Po provedení tohoto postupu už je možné normálně nový modul vyvíjet, ladit, apod. Pozor - program Skel neumí "deployment" opraveného modulu za běhu, musíme vždy Skel restartovat.

V případě velké změny související s interface modulu je třeba ho znova přeregistrovat.

Odevzdání úlohy

Pokud není uvedeno jinak, stačí poslat mailem nově naprogramované moduly (nekomprimovat, jen připojit .java soubor[y] jako attachment).

Za úlohu neodevzdanou včas se strhává 1 bod za každý započatý den zpoždění.


Programování v jazyce Java (pro JaGrLib)

K práci na cvičení potřebujete vývojové prostředí JDK verze 2 nebo kompatibilní (JDK verze aspoň 1.6)

Pokud chcete pracovat v nějakém integrovaném prostředí, doporučuji:

Více viz zvláštní stránku.


Aktuální verze JaGrLib

Domovská stránka JaGrLib, tam je např.:

Aktuálni verze knihovny je umístěna na SVN serveru cgg.mff.cuni.cz. Po instalaci Subversion klienta (stačí řádková verze) se aktuální verze JaGrLib stáhne příkazem:

svn checkout svn://cgg.mff.cuni.cz/JaGrLib/trunk
Tím se vytvoří adresář trunk obsahující hlavní větev knihovny.
Pozdější update (aktualizace dat) ze serveru se provádí v příslušném adresáři příkazem:
svn update

Pohodlnější a názornější je práce s GUI klientem TortoiseSVN. V laboratoři na Malé straně je nainstalován.


Práce v prostředí NetBeans

Speciální stránka se věnuje práci v NetBeans IDE.


Práce v prostředí Eclipse

Speciální stránka se věnuje práci v Eclipse IDE.


[Všechna cvičení z grafiky]  [Projekt JaGrLib]  [Návody k JaGrLib]  [Programátorské poklesky]  [Přednáška NPGR004]  [Přednášky a semináře]  [Odkazy na demonstrace]

Valid XHTML 1.1 Copyright (C) 2000-2010 J.Pelikán, last change: $Date: 2013-11-24 12:33:24 +0100 (Sun, 24 Nov 2013) $
Send comments/requests to pepca.at.cgg.mff.cuni.cz