Zde budou postupne popsany nejdulezitejsi interface
(aka
"protokoly" v OOP terminologii) systemu
JaGrLib. Technicke detaily a presne popisy parametru zde nehledejte,
misto toho se podivejte do JavaDoc on-line dokumentace.
[Kucharka]
[Piece reference]
[Template reference]
[Class reference]
[Change-log]
[News, credits]
[JaGrLib home-page]
[CGG at MFF UK]
Sada konstant definujicich kompletni soubor unarnich a binarnich alfa-operaci. Pouziva se napr. v interface AlphaMask a interface RasterGraphics.
Muzete sice dumat nad systemem kodovani jednotlivych operaci, ale nemeli byste jakychkoli zakonitosti vyuzivat - pravo na zmenu je vyhrazeno.
Obecny protokol pro praci s bitovymi daty v rovine (dalo by se rici tez
"2D rastrova charakteristicka funkce" nebo "klasifikacni funkce
pro pixely v rovine"). Pouziva se ve vsech protokolech 2D kresleni
Render*
.
Ma smysl uvazovat nejen o klasicke datove strukture (napr. bitova maska)
s obousmernym pristupem (zapis i cteni), ale tez o "data-flow"
aplikacich, kde se do BitMask
bud jenom zapisuje (a data se nemusi
ukladat, jenom se posilaji nekam dal) nebo pouze cte (klasifikacni funkce,
charakteristicka funkce nejake pevne dane mnoziny)...
Pristup k datum je po jednotlivych pixelech, po vodorovnych radkach (HLine
)
i po celych obdelnicich (Rectangle
). Implementace by mela umet pracovat
s libovolnou binarni operaci (viz class BinaryOperation).
Pro rychle prochazeni dat (nastavenych = jednickovych pixelu) je definovan interface BitMaskEnumerator.
Obecny protokol pro cteni/zapis z/do binarniho souboru ("bit-stream"). Predpoklada se dusledne sekvencni pristup, zadne polohovani ukazatele neni dovoleno. V jednom okamziku muze byt "stream" otevren bud pouze pro cteni, nebo pouze pro zapis.
Je mozne navzajem konvertovat typy InputStream
resp. OutputStream
a BitStream
.
Protokol pro obecne obalove teleso - definuje nadmnozinu 3D prostoru, se kterou lze mnohem rychleji spocitat prusecik. Protokol obsahuje i metodu pro zjisteni pruseciku obaloveho telesa s kvadrovou bunkou prostoroveho adresare, apod.
Predpoklada se implementace nekolika zakladnich tvaru obalovych teles: koule, kvadr, konvexni mnohosten, ...
!!!!!
!!!
!!!
!!!
!!!
!!!
!!!
!!!
!!!
!!!
!!!
!!!
!!!
!!!
!!!
!!!
!!!
!!!
!!!
!!!
!!!
!!!
!!!
!!!
!!!
!!!
!!!
!!!
!!!
!!!
Copyright (c) 2000-2009 Josef Pelikán, last change: 12.4.2004 ($Rev: 926 $)