Older version of the text in Czech (PostScript, 38 pages, 1286KB gzipped)
Abstract:
Keywords:
computer animation, quaternions, quaternions interpolation, BSP-tree, shade computation
Prace se zabyva pocitacovou animaci, zejmena interpolaci pohybu a otoceni kamery a pouzitim BSP-stromu k reprezentaci sceny i vypoctu vrzenych stinu.
K popisu orientace byla pouzita reprezentace pomoci kvaternionu, ktera neni prilis znama. Pro reprezentaci sceny byl pouzit BSP-strom, nebot umoznuje linearni zobrazeni sceny pokazde, kdyz je zmenena poloha pozorovatele. V praci jsou rovnez uvedeny dalsi aplikace BSP-stromu: pri provadeni mnozinovych operaci a urcovani vrzenych stinu.
Popsanou metodu interpolace kvaternionu lze rozsirit tak, aby mohl uzivatel definovat urcita omezeni. Jednim takovym omezenim muze napr. byt specifikace uhlove rychlosti otaceni v koncovych bodech animacni sekvence.
Popsany system byl pouzit pouze pro interpolaci orientace staticke sceny. Lze ho vsak aplikovat i na sceny, ve kterych jednotliva telesa vykonavaji vlastni rotacni pohyb, nebot pomoci kvaternionu lze kombinovat rotace velmi jednoduse. Pokud by se tento system doplnil o realizaci interpolace pozice, dal by se rovnez pouzit pro simulaci pruchodu libovolnou polygonalni scenou.
Klicova slova:
pocitacova animace, kvaterniony, interpolace kvaternionu, BSP-strom, vypocet vrzenych stinu
17.10.1995, send comments/requests to
pepca.at.cgg.mff.cuni.cz