Simulace vodní hladiny

English version

Vodní hladina byla modelována spojitou sumovou funkcí; osvetlení zajistoval jeden obdélníkový plosný zdroj umístený na svislé stene nad hladinou.
Lom svetla ze svetelného zdroje byl predpocítán do rastrových svetelných map. Mapy mají rozlisení 512x512 a byly vytvoreny sledováním 11.8 mil. svetelných paprsku (na kazdou mapu).

Svetelné mapy:

Strední vlny
Velké vlny

Výsledky:

Malé vlny

Strední vlny

Velké vlny


Simulace a animace plamene

Základní tvar plamene:

Modifikace tvaru pomocí ruzne silných 2D turbulencí:

Animace plamene - pouzití 3D turbulence, která se s casem posouvá nahoru (imitace proudení horících plynu) a dozadu (zmeny tvaru):

animace plamene ve formátu MPEG (144 snímky v rozliseni 128x256, 406KB)


Príklady textur a sumových funkcí


[Textury], [Poznámky k prednáskám], [Prednasky a seminare], [Computer Graphics Group]

HTML HaL Mozilla Checked! 16.4.1996, send comments/requests to Josef.Pelikan@mff.cuni.cz