Úkolem je implementovat algoritmus vykreslování subdivision plochy
používající tzv Loop schéma dělení (viz
SIGGRAPH
tutorial, str. 70, obrázek 4.3). Podle vstupní řídící trojúhelníkové
sítě je potřeba nakreslit plochu s přesností na jeden pixel.
Vlastní 3D vykreslování bude dělat OpenGL knihovna, vaším úkolem je
rozložit plochu na jednotlivé body, které se potom nakreslí jednou dávkou
(GL_POINTS primitivum).
Dělte trojúhelníkovou síť tak dlouho, než budou vrcholy velmi blízko u sebe,
přesný systém ukončení dělení musíte vymyslet.
Kromě implementace subdivision dělení sestavte z těchto ploch nějakou zajímavou scénu, abyste demonstrovali funkčnost vaší implementace.
Základem poslouží projekt 070subdivision z repository grcis. Je připravena aplikace, která má tyto funkce:
Odevzdat do: 28. 2. 2015
Základ: 12b (základní algoritmus dělení + demo scéna)
Bonusy: animace scény v čase, počítání normálových vektorů,
počítání 2D texturové souřadnice a
barvení nějakou zajímavou procedurální texturou,
zvlášť pěkná testovací scéna (geometrie)
Visual Studio 2010 projekt: 070subdivision
Modifikujte a odevzdejte soubor: Subdivision.cs
Do komentáře na první řádce napište své jméno!
Upozorněte na rozšíření, které jste implementovali.
Copyright (C) 2014-2015 J.Pelikán, last change: 2019-05-09 17:52:59 +0200 (Thu, 09 May 2019)