úloha 070: Kreslení subdivision plochy

Úkolem je implementovat algoritmus vykreslování subdivision plochy používající tzv Loop schéma dělení (viz SIGGRAPH tutorial, str. 70, obrázek 4.3). Podle vstupní řídící trojúhelníkové sítě je potřeba nakreslit plochu s přesností na jeden pixel. Vlastní 3D vykreslování bude dělat OpenGL knihovna, vaším úkolem je rozložit plochu na jednotlivé body, které se potom nakreslí jednou dávkou (GL_POINTS primitivum).

Loop

Kromě implementace subdivision dělení sestavte z těchto ploch nějakou zajímavou scénu, abyste demonstrovali funkčnost vaší implementace.

Základem poslouží projekt 070subdivision z repository grcis. Je připravena aplikace, která má tyto funkce:

TERMÍN: do 28. 2. 2015

BODY: základ 12 bodů (základní algoritmus dělení + demo scéna), bonusy: animace scény v čase, počítání normálových vektorů, počítání 2D texturové souřadnice a barvení nějakou zajímavou procedurální texturou, zvlášť pěkná testovací scéna (geometrie)

PROJEKT: 070subdivision

ZDROJOVÝ SOUBOR: Subdivision.cs


[Cvičení NPGR003]  [Návody k zápočtům v C#]  [Přednášky a semináře]  [Odkazy na demonstrace]

Valid XHTML 1.1 Copyright (C) 2014 J.Pelikán, last change: $Date: 2015-01-05 09:12:47 +0100 (Mon, 05 Jan 2015) $
Send comments/requests to pepca.at.cgg.mff.cuni.cz