Úkolem je implementovat algoritmus vykreslování subdivision plochy používající tzv Loop schéma dělení (viz SIGGRAPH tutorial, str. 70, obrázek 4.3). Podle vstupní řídící trojúhelníkové sítě je potřeba nakreslit plochu s přesností na jeden pixel. Vlastní 3D vykreslování bude dělat OpenGL knihovna, vaším úkolem je rozložit plochu na jednotlivé body, které se potom nakreslí jednou dávkou (GL_POINTS primitivum).
Kromě implementace subdivision dělení sestavte z těchto ploch nějakou zajímavou scénu, abyste demonstrovali funkčnost vaší implementace.
Základem poslouží projekt 070subdivision z repository grcis. Je připravena aplikace, která má tyto funkce:
TERMÍN: do 28. 2. 2015
BODY: základ 12 bodů (základní algoritmus dělení + demo scéna), bonusy: animace scény v čase, počítání normálových vektorů, počítání 2D texturové souřadnice a barvení nějakou zajímavou procedurální texturou, zvlášť pěkná testovací scéna (geometrie)
PROJEKT: 070subdivision
ZDROJOVÝ SOUBOR: Subdivision.cs
Copyright (C) 2014 J.Pelikán,
last change: $Date: 2015-01-05 09:12:47 +0100 (Mon, 05 Jan 2015) $
Send comments/requests to
pepca.at.cgg.mff.cuni.cz