CGG Visualizace (NPGR023)
(cvičení - 2010/2011)

Cvičení se konají v laboratoři SW2 nepravidelně:

Je nutné účastnit se cvičení, zejména toho prvního (12. 4. 2011)!
Studenti, kteří případně tento předmět opakují, musí zápočet absolvovat také!


Zápočet z NPGR023 (léto 2010/2011)

Podmínky získání zápočtu:
Z níže uvedeného seznamu si každý student vybere jednu až dvě úlohy. Každá úloha bude individuálně hodnocena podle obtížnosti a kvality zpracování, v případě solidně splněného úkolu by měla již jedna úloha stačit na zápočet (50 bodů).
Celkem je potřeba získat minimálně 50 bodů (maximálně 80 bodů).

Body se sčítají s výsledkem ústní zkoušky (max. 100 bodů) a podle celkového součtu se určí známka.

Závěrečné hodnocení:

150 bodů a více výborně
130 až 149 bodů velmi dobře
110 až 129 bodů dobře
méně než 110 bodů nevyhověl(a)

Technologie

Úlohy budete implementovat v prostředí .NET v jazyce C#. Budou připraveny projekty, knihovna na načítání objemových dat, apod.

Seznam úloh

025. Výpočet izočar ve 2D
Implementovat rastrový algoritmus na výpočet izočar z dané implicitní funkce. Kreslení mnoha izočar do jednoho obrázku (C# projekt 025contours).
026. Izoplochy z objemových dat/implicitní funkce
generování isoploch ze skalárních objemových dat. Vybrat si metodu "Marching Cubes", "Marching Tetrahedra", apod. Vstupem je 3D pole dat nebo implicitní funkce, výstupem je síť trojúhelníků, která se následně zobrazuje na GPU
029. Visualizace vektorového pole ve 2D/3D
030. DVR metodou "texture slicing"
031. DVR metodou ray-marching: MIP
přechodová funkce
032. DVR metodou ray-marching: paprskový shader
barvení výsledku, přechodová funkce
xxx. Morphing rastrově reprezentovaných tvarů
Konstrukce orientovaného EDF (Euclidean Distance Field), morphing dvou binárně definovaných tvarů pomocí interpolace jejich levelsets. Výsledek se zobrazí např. pomocí izoploch

Data

.head:
------

VHEADER\n
# 8 ASCII characters as file identifier

# dim .. dimension of the domain space (usually 3 or 4 /space-time/)
   .. 
# dim_0 has the fastest-changing index in a data array

  .. 
# voxel size (floating point numbers), first three dimensions use to be spatial (in mm), fourth one could be time (in sec)

  
# channels = 1 .. scalar field, etc.
# type = i (signed integer), u (unsigned integer), f (floating-point)
# bpch .. bits per channel
# example: "3 i 16" (three 16-bit signed integers per voxel)

.raw:
-----

Little-endian binary data array of the defined size

Následují odkazy na data v head+raw formátu (budou ještě přibývat):


Následující odkazy použijte pro stažení dat v DICOM formátu:

DICOM prohlížeč

DicomWorks je pěkný prohlížeč, který umí též editovat DICOM tagy (např. se dá použít k anonymizaci). Databáze DICOM souborů, export do rastrových formátů, prohlížení po řezech, nastavování konstrastu..

Je to free-ware, ale pro odemčení všech vlastností je třeba se zadarmo zaregistrovat (nebo najít někde na WWW licenční soubor).



Aktuální výsledky 2010/11

Dočasné i definitivní body naleznete na této stránce.


[Přednášky a semináře]  [Všechna cvičení z grafiky]  [Odkazy na demonstrace] [CGG Home page]  [KSVI Web server]  [School of Informatics]

Valid XHTML 1.1 Copyright (C) 2009-2011 J.Pelikán, last change: $Date: 2013-11-22 23:48:14 +0100 (Fri, 22 Nov 2013) $
Send comments/requests to pepca.at.cgg.mff.cuni.cz