Úloha 2

Statický objekt VRML

Z atrakcí na dětském hřišti v předchozí úloze vyberte dvě a převeďte je do podoby prototypů. Při výběru uvažujte budoucí rozšíření atrakcí o pohyb (animace) a interaktivní chování. Vhodnými atrakcemi jsou kolotoč, houpačka, šlapací autíčko.

Každý prototyp bude mít alespoň 3 stupně LOD a bude obsahovat parametr:

    field SFInt32 lod 0    (0=vypnutí LOD, 1=zapnutí LOD, realizace uzlem Switch)
Dalšími parametry budou barva a textura.

Prototyp použijte v testovacích souborech, na nichž prověříte:

...úplné zadání úlohy.


Snežné hrisko na plávajúcej kryhe

Popis riešenia:

Autori: Jaroslav Semančík, Filip Vůjtěch

Hrisko je zdokonaleným modelom predchádzajúcej úlohy obohatené o nové objekty, textúry a 'level-of-detail' (LOD) úpravu niektorých objektov (snehuliak, hojdačka a iglu).

Model snehuliaka má úrovne detailu a umožňuje nastaviť farbu a (šedotónovú) textúru hrnca na hlave, napr.

  Snowman {
    pot_color	0.1 0.2 0.5
    pot_texture	"marble.png"
    lod 1
  }
Podrobný popis prototypu snehuliaka... Model snehuliačky je pre porovnanie definovaný vždy s plnými detailami.

V modele hojdačky možno nastaviť farbu a textúru sedačiek, tyče a podstavca ako aj obrázok na pútači. Rovnako ako u snehuliaka položka lod určuje či sa použijú jednotlivé úrovne detailu alebo vždy plný model.

  Houpacka {
    lod 0
    barvaSEAT 0.45 0.1 0.05
    texturaSEAT "seatwood.jpg"
    barvaTYC 0.45 0.45 0.1
    texturaTYC "tyctex.jpg"
    barvaSPODEK 0.05 0.1 0.4
    texturaSPODEK "spodek.jpg"
    barvaPULT 0.3 0.4 0.1
    texturaPOUTAC "poutac.jpg"
  }

Meranie snímkovej rýchlosti (FPS)
Na modeloch snehuliaka a hojdačky bola odmeraná rýchlosť zobrazovania v závislosti od detailnosti modelu. Výsledky sú na samostatnej stránke.


Update: J. Semančík, 19. 11. 2002