Cílem je vyrobit krátkou animaci CGG loga, která by se mohla stát základem znělky. Můžete použít 2D nebo 3D nápad, nejvhodnější by bylo, aby se přirozeným způsobem na konci animace objevilo CGG logo v přesném tvaru (viz níže). Animace by měla být rozumně dlouhá (doporučujeme 3 až 10 sec), měla by jít vyrenderovat v libovolném rozumném rozlišení a FPS. Jiná omezení neexistují.
Základem pro 2D animaci může posloužit projekt 012animation z repository
grcis. Zdrojový soubor Animation.cs
nahraďte souborem AnimationCgg.cs!
V projektu je připravena jednoduchá aplikace, která umí opakovaně pouštět vaši metodu
Animation.RenderFrame() a výsledky zapisovat do jednotlivých PNG souborů.
Výpočet se provádí v separátním vlákně, takže by lze v případě potřeby zastavit tlačítkem
Stop.
Technicky: metoda Animation.RenderFrame() dostane údaj o čase a vrací objekt typu Bitmap, do kterého obrázek nakreslila. Metoda má dále parametry určující velikost snímku, ty můžete nebo nemusíte respektovat. Čas se udává dvěma celými čísly, celkovým počtem snímků totalFrames a pořadím aktuálního snímku currentFrame (od nuly do totalFrames-1).
Pilotní implementace: soubor AnimationCgg.cs obsahuje kód
kreslící evoluci loga v základní barevné variantě na bílém pozadí. Zdrojový text obsahuje
vektorovou definici tvaru loga pro snadné použití ve vašem C# programu. V případě
jednobarevných variant použijte jenom geometrii, všechny kroužky budou mít stejnou barvu.
Představujeme si, že vaše řešení budou zajímavější než pilot a těšíme se na ně!
Výroba video-souboru: viz např. tento návod. Binárku ffmpeg pro Windows si můžete stáhnout např. zde.
Definice loga CGG: je třeba respektovat přesný tvar loga CGG, v několika formátech ho zde máte k dispozici: jako rastrový obrázek, ve vektorovém formátu jako SVG soubor, jako TXT soubor nebo v tabulce CSV. Barva pozadí by měla být v nejlepším případě bílá (se zachováním barev z výše uvedených souborů) nebo je možné implementovat některou barevnou alternativu z grafického manuálu.
TERMÍN: do 6. 1. 2013
BODY: 5 až 20 bodů (může být i do 3D kvóty), vítězové později vyhlášené soutěžě mohou obdržet drobné ceny
PROJEKT: pro 2D animaci 012animation, používající soubor AnimationCgg.cs
ZDROJOVÝ SOUBOR: v případě 2D animace AnimationCgg.cs (video-soubor neposílejte mailem, někam ho vystavte a pošlete URL).
Copyright (C) 2012 J.Pelikán,
last change: $Date: 2014-10-14 23:22:53 +0200 (Tue, 14 Oct 2014) $
Send comments/requests to
pepca.at.cgg.mff.cuni.cz