Cvičení z Počítačové grafiky III (NPGR010)
Cvičení se konají v S4 jednou za 14 dnů v termínu:
- Pondělí 14:00 S4 (18. 10., 1. 11., 15. 11., 29. 11., 13. 12., 10. 1.)
Studenti, kteří případně tento předmět opakují, musí zápočet absolvovat také!
(uznávám 90% loňských bodů)
Zápočet z NPGR010 (2010/2011)
Podmínky získání zápočtu:
Celkem je potřeba získat minimálně 50 bodů a maximálně 80 bodů. To odpovídá
dvěma úlohám - jedna z první části semestru (J. Pelikán), druhá z pokročilejšího výpočtu
osvětlení (J. Křivánek).
Body se sčítají s výsledkem ústní zkoušky (max. 100 bodů) a podle
celkového součtu se určí známka.
Závěrečné hodnocení:
150 bodů a více |
výborně |
130 až 149 bodů |
velmi dobře |
110 až 129 bodů |
dobře |
méně než 110 bodů |
nevyhověl(a) |
Poznámky k písemným zkouškám, které už proběhly.
Jak získat body na zápočet:
- A. ústní referát na cvičeních
- Kdykoli lze přednést relevantní referát, nesmí být na téma, které
se probírá na některé z přednášek PGII, 2DPG, HWPG (výjimky
po dohodě s cvičícím)
Povinnost: předem připravit písemný materiál (minimálně slajdy)
pro posluchače referátu. Stačí v elektronické podobě.
Smysluplné povídání: 1 bod za dvě minuty. Prémie za pěkný
doprovodný materiál nebo výborný přednes: až 15 bodů
Témata na referát a další podmínky
- B. úlohy řešené průběžně v semestru
- Úlohy průběžně zadávané na cvičeních, hodnocení podle obtížnosti
a kvality řešení, různé bonusy pro vítěze soutěží, apod.
Možnost účasti týmů (2-3 studenti), ale body se dělí velikostí týmu!
- C. body z loňska
- Účastníci loňských cvičení (opakující předmět NPGR010)
budou mít automaticky uznáno 90% loni získaných bodů
Seznam průběžných úloh
- r3. Dvoustupňová radiosita (do 9. 1. 2011)
- řešení osvětlení ve scéně pomocí dvoustupňové hierarchické radiační metody (plošky
a elementy). Statické rozdělení scény, prémie za adaptivní zjemňování
- r4. Hierarchická radiační metoda (do 9. 1. 2011)
- obecná hierarchická radiační metoda, scéna se dělí a-priori
- r5. Path-tracing (do 9. 1. 2011)
- Path-tracing v 3D scéně složené z rovinných plošek
- r9. Irradiance Caching (do 27. 2. 2011)
- zjednodušená verze metody Irradiance Caching na výpočet difúzní složky nepřímého osvětlení
- r10. Image-based Lighting (do 27. 2. 2011)
- výpočet osvětlení vzorkováním BRDF a mapy prostředí (test metody Multiple Importance Sampling)
Soutěže
Některé úlohy obsahují kvantitativní hodnocení, podle kterého lze sestavit žebříček
nejlepších odevzdaných řešení.
Takové úlohy jsou označeny "SOUTĚŽ" a pokud vyhovující řešení odevzdá alespoň
10 studentů/týmů, tři nejlepší obdrží prémii 10, 6, resp. 3 body (v případě
týmu dostanou plnou prémii všichni jeho členové).
Aktuální výsledky 2010/11
Bodové hodnocení
Referáty na cvičeních
Poznámky k písemným zkouškám, které už proběhly.
Upozornění!
Protože je vyhodnocování odevzdaných úloh velice časově náročné,
je potřeba, abyste dodržovali následující pravidla:
- komunikujte se mnou mailem z takového účtu (identity), kde máte ve své
adrese uvedené vaše občanské jméno a příjmení (minimálně příjmení)
Pozn: vždycky lze vyrobit mailovou identitu podle vzoru
"František Vopršálek" <rambo12@seznam.cz>
- posílejte v jednom mailu jenom řešení jedné úlohy (tj. posíláte-li najednou
více úloh, rozdělte je do více zpráv).
Pokud kromě odevzdání úlohy chcete sdělit nějakou jinou informaci (např. ohlásit chybu v JaGrLib),
použijte též jinou zprávu!
- do subjectu zprávy vždy napište číslo příslušné úlohy
(i v případě dotazu nebo reklamace)
- je nutné řídit se předepsanými pravidly při pojmenovávání public tříd
(tj. jména zdrojových souborů), pravidla jsou uvedena u každé úlohy
- až na výjimky neposílejte jiné soubory (sestavy, data, vaše vlastní
pomocné prográmky). Můžete mi o nich do mailu napsat a já si je v případě potřeby vyžádám..
- už vůbec mi v mailu neposílejte dlouhé přílohy! Toleruji maximálně 400KB, větší
množství dat mi můžete předat tak, že soubor vystavíte na WWW nebo FTP a mailem pošlete
URL. Připomínám, že pro odevzdávání zápočtových úloh byste ani neměli pocítit potřebu
něco velikého mi poslat (zdrojáky bývají dost krátké).
- nespoléhejte na to, že budu funkčnost vašich modulů zkoušet jenom ve vzorovém
zapojení! Zejména je potřeba implementovat (aspoň korektně přesměrovat) všechny varianty
metod daného interface..
V package cz.cuni.jagrlib.eval
se budou postupně objevovat
testovací programy (pluginy do hlavního programu cz.cuni.jagrlibMainEval
) a
v adresáři eval
XML scripty, které při hodnocení používám.
Spuštění vašeho vlastního testovacího scriptu: run.bat Eval eval/mujscript.xml
Obecné zásady
Mnohé návody a rady najdete na speciální stránce. Přečtěte si také
stránku o programátorských prohřešcích.
Ke většině úloh jsou v knihovně připraveny triviální moduly - šablony
a zapojení (sestavy). Nové moduly se typicky nacházejí v package
package cz.cuni.jagrlib.testing;
Triviální modul (např. "FractalCircles.java") je třeba okopírovat - viz
podrobný postup.
Po provedení tohoto postupu už je možné normálně nový modul vyvíjet, ladit, apod. Pozor - program Skel
neumí "deployment" opraveného modulu za běhu, musíme vždy Skel restartovat.
V případě velké změny související s interface modulu je třeba ho znova
přeregistrovat.
Odevzdání úlohy
Pokud není uvedeno jinak, stačí poslat mailem nově naprogramované moduly (nekomprimovat, jen
připojit .java soubor[y] jako attachment).
Za úlohu neodevzdanou včas se strhává 1 bod za každý započatý den zpoždění.
Programování v jazyce Java (pro JaGrLib)
K práci na cvičení potřebujete vývojové prostředí
JDK verze 2 nebo
kompatibilní (JDK verze aspoň 1.6)
Pokud chcete pracovat v nějakém integrovaném prostředí, doporučuji:
Více viz zvláštní stránku.
Aktuální verze JaGrLib
Domovská stránka JaGrLib, tam je např.:
Aktuálni verze knihovny je umístěna na SVN serveru cgg.mff.cuni.cz. Po instalaci
Subversion
klienta (stačí řádková verze) se aktuální verze JaGrLib stáhne příkazem:
svn checkout svn://cgg.mff.cuni.cz/JaGrLib/trunk
Tím se vytvoří adresář trunk obsahující hlavní větev knihovny.
Pozdější update (aktualizace dat) ze serveru se provádí v příslušném adresáři příkazem:
svn update
Pohodlnější a názornější je práce s GUI klientem TortoiseSVN.
V laboratoři na Malé straně je nainstalován.
Práce v prostředí NetBeans
Speciální stránka se věnuje práci v NetBeans IDE.
Práce v prostředí Eclipse
Speciální stránka se věnuje práci v Eclipse IDE.
Copyright (C) 2000-2010 J.Pelikán,
last change: $Date: 2013-11-24 12:33:24 +0100 (Sun, 24 Nov 2013) $
Send comments/requests to
pepca.at.cgg.mff.cuni.cz