Objekty, které jste modelovali v předchozí úloze jako statické, nyní doplňte dynamickými akcemi. Blokové schéma dynamických akcí (předávání událostí) přidejte k popisu řešení úlohy.
Od této chvíle zpracovávejte pouze variantu modelu s LOD. Doplňte model následujícími dynamickými akcemi:
POZOR: Má-li pohyblivá část několik variant LOD, dynamické chování musí být zachováno i u nich. Na objekty lze tedy klikat i z dálky, animovat se pak budou části jak s mnoha, tak i s málo detaily.
MĚŘENÍ: Porovnejte, zda přidání dynamiky (uloha 3) změnilo fps ve srovnání se stejným, avšak statickým modelem (úloha 2). Uvažujte pouze varianty s LOD. Výsledky měření zveřejněte ve formě tabulky.
Autori: Jaroslav Semančík, Filip Vůjtěch
Dynamikou sú obohatené modely snehuliakov a hojdačky z predchádzajúcej úlohy.
U modelu snehuliaka sa interaktívne časti rozsvietia žltou (najlepšie viedieť z viewpointu 2 "Pred snehuliakom"). Dá sa mu ručne otáčať hlavou; ďalej sa jednotlivými gombíkmi spúšťajú rôzne viac či menej ohrozujúce cviky. To však nie je možné z väčšej vzdialenosti, keď v rámci LOD techniky zmiznú detaily vrátane gombíkov. Interakcia funguje rovnako na každého snehuliaka, pretože sú všetci odvodení zo spoločného prototypu.
S houpačkou lze provádět (návod pro uživatele, viewpoint 6):
a) ručně (kurzorem myši) houpat houpačkou uchopením
houpací části (především pro nemajetné lidi,
co nemají 1 euro)
b) ručně otáčet poutačem (kdyby se někdo chtěl
podívat, zda na druhé straně není napsáno: Pro
studenty zdarma)
c) stisknout červený čudlík na přední
straně zelené hnací jednotky, což simuluje vhození jedné
mince a houpačka se 4krát zhoupne
d) pro servisního technika se zde nachází
servisní panel, který umožňuje zasahovat do základních
funkcí houpačky. Vysouvá se stiskem myši na šikmý obdélník
na straně hnací jednotky a má následující
funkce:
i) !STOP! tlačítko okamžitě
zastaví houpačku (pro vyšší bezpečnost)
ii) SERVIS MODE tlačítko
zapne testovací mód, ve kterém se servisní technik
může houpat jak dlouho chce za pouhé jedno euro
iii) customer MODE tlačítko
zapne zákaznický mód, ve kterém se po
vhození eura houpne houpačka pouze 4krát
Blokové schémy toku udalostí pre model hojdačky a snehuliaka.
Zmenila sa rýchlosť zobrazovania pridaním dynamiky do scény? Meranie prebehlo za podmienok zadaných v predchádzajúcej úlohe, výsledky a záver sú na samostatnej stránke.