Úloha 3

Dynamický objekt VRML

Objekty, které jste modelovali v předchozí úloze jako statické, nyní doplňte dynamickými akcemi. Blokové schéma dynamických akcí (předávání událostí) přidejte k popisu řešení úlohy.

Od této chvíle zpracovávejte pouze variantu modelu s LOD. Doplňte model následujícími dynamickými akcemi:

POZOR: Má-li pohyblivá část několik variant LOD, dynamické chování musí být zachováno i u nich. Na objekty lze tedy klikat i z dálky, animovat se pak budou části jak s mnoha, tak i s málo detaily.

MĚŘENÍ: Porovnejte, zda přidání dynamiky (uloha 3) změnilo fps ve srovnání se stejným, avšak statickým modelem (úloha 2). Uvažujte pouze varianty s LOD. Výsledky měření zveřejněte ve formě tabulky.

...úplné zadání úlohy.


Interaktívne snežné hrisko na plávajúcej kryhe

Popis riešenia:

Autori: Jaroslav Semančík, Filip Vůjtěch

Dynamikou sú obohatené modely snehuliakov a hojdačky z predchádzajúcej úlohy.

U modelu snehuliaka sa interaktívne časti rozsvietia žltou (najlepšie viedieť z viewpointu 2 "Pred snehuliakom"). Dá sa mu ručne otáčať hlavou; ďalej sa jednotlivými gombíkmi spúšťajú rôzne viac či menej ohrozujúce cviky. To však nie je možné z väčšej vzdialenosti, keď v rámci LOD techniky zmiznú detaily vrátane gombíkov. Interakcia funguje rovnako na každého snehuliaka, pretože sú všetci odvodení zo spoločného prototypu.

S houpačkou lze provádět (návod pro uživatele, viewpoint 6):
    a) ručně (kurzorem myši) houpat houpačkou uchopením houpací části (především pro nemajetné lidi, co nemají 1 euro)
    b) ručně otáčet poutačem (kdyby se někdo chtěl podívat, zda na druhé straně není napsáno: Pro studenty zdarma)
    c) stisknout červený čudlík na přední straně zelené hnací jednotky, což simuluje vhození jedné mince a houpačka se 4krát zhoupne
    d) pro servisního technika se zde nachází servisní panel, který umožňuje zasahovat do základních funkcí houpačky. Vysouvá se stiskem myši na šikmý obdélník na straně hnací jednotky a má následující funkce:
        i) !STOP! tlačítko okamžitě zastaví houpačku (pro vyšší bezpečnost)
        ii) SERVIS MODE tlačítko zapne testovací mód, ve kterém se servisní technik může houpat jak dlouho chce za pouhé jedno euro
        iii) customer MODE tlačítko zapne zákaznický mód, ve kterém se po
vhození eura houpne houpačka pouze 4krát

Blokové schémy toku udalostí pre model hojdačky a snehuliaka.

Zmenila sa rýchlosť zobrazovania pridaním dynamiky do scény? Meranie prebehlo za podmienok zadaných v predchádzajúcej úlohe, výsledky a záver sú na samostatnej stránke.


Update: J. Semančík, 3. 12. 2002