Kód/rozsah: NPGR005, 0/2 Z (seminář si lze zapisat opakovaně)
Rozvrh: St, 10:40 - 12:20, S9 (Malá Strana)
Vedoucí: Elena Šikudová
Předpoklady: Základy počítačové grafiky (NPGR003) nebo obecná znalost počítačové grafiky / zájem o počítačovou grafiku.
Seminář je určen pro všechny zájemce o počítačovou grafiku. Kolegové a studenti z grafické skupiny zde hovoří o svých projektech, plánech na další výzkum nebo referují o zajímavých novinkách z oboru, zkoušejí si příspěvky na konference, apod. Cílem semináře je informovat se navzájem o nejnovějším vývoji počítačové grafiky a o výzkumné práci grafické skupiny.
Konkrétní témata se liší semestr od semestru, nicméně pohybují se zejména v oblastech jako realistická a prediktivní syntéza obrazu, real-time rendering, 3D tisk, strojové učení, zpracování a zobrazování medicínských dat (na GPU), grafický hardware, programování GPU, zpracování obrazu.
Účastníci, kteří si seminář zapíší (je možné i opakovaně) a chtějí za něj dostat zápočet, by měli pravidelně docházet na seminář a připravit si alespoň jeden referát (30-40min) na libovolné téma z počítačové grafiky nebo příbuzného oboru, které by měl předem schválit vedoucí semináře. Podle aktuálního složení publika může být jazykem semináře čeština nebo angličtina.
19.2.2020 | initial meeting |
26.2.2020 | no seminar |
4.3.2020 | Chapman Taylor visit, no class at 10:40 |
4.3.2020 | no class |
11.3.2020 | no class |
18.3.2020 | no class |
25.3.2020 | no class |
1.4.2020 | no class |
8.4.2020 | no class |
15.4.2020 | no class |
22.4.2020 | no class |
29.4.2020 | no class |
6.5.2020 | Dominik Rohacek: Sparse voxel octree total (global) illumination SVOT(G)I - Sparse voxel octree total (global) illumination is a global illumination solution used by CryEngine. It is taking advantage of multiple other technologies to produce visually plausible scenes in the real-time rendering system. The technology pipeline spans from the calculation before the game is even shipped to the runtime. First I would like to shortly discuss similar technology called Reflection shadow maps which is also employed in the process of SVOTi calculation. Similar technology: pdf1 pdf2 Firma |
13.5.2020 | no class |
20.5.2020 | no class |
27.5.2020 | David Futschik: Artistic Stylization Artistic stylization is a popular area of research which aims to empower artists with ever more productivity tools that cut down on manual work required. It has seen renewed interest with the advent of methods based on feature extraction using neural networks and continues to grow. To introduce my domain of research, I'll talk about the latest developments, prevalent approaches and the challenges we continue to face. Links: A Neural Algorithm of Artistic Style, 2015 Visual Attribute Transfer through Deep Image Analogy, 2017 Style Transfer by Relaxed Optimal Transport and Self-Similarity, 2019 Interactive Video Stylization Using Few-Shot Patch-Based Training, 2020 |