Implementovat rastrový algoritmus na výpočet izočar z dané implicitní funkce. Kreslení mnoha izočar do jednoho obrázku.
Generování isoploch ze skalárních objemových dat. Vybrat si metodu "Marching Cubes", "Marching Tetrahedra", apod. Vstupem je 3D pole dat nebo implicitní funkce, výstupem je síť trojúhelníků, která se následně zobrazuje na GPU
Implementace libovolné visualizační techniky pro vektorové pole v rovině nebo prostoru.
Implementace jednoho nebo více algoritmů na zjednodušení trojúhelníkové sítě (LoD bottom-up), jejich porovnání a měření efektivity / přesnosti.
GPU-based visualizace objemu pomocí texturovaných řezů.
Implementovat i přechodovou funkci.
Barvení výsledku, přechodová funkce
Každý musí udělat jednu úlohu z DDD. Náměty:
Vzít si zajímavá data (meteorologie, CT skeny) s úkolem vyrobit co nejzajímavější visualizaci těchto dat.
Meteosat, 1st generation, full-disk, Water-Vapour, 2500x2500px GIFs, 30min period:
2004-01-01.tgz
2004-01-02.tgz
...
2004-02-02.tgz
Známý "Standford bunny" opatřený spočítanými hlavními směry křivosti + amplitudou křivosti. Archiv obsahuje soubor definující geometrii (OBJ formát, prostá trojúhelníková síť) a CSV tabulku s křivostmi pro každý vrchol sítě. 3D model i směrové vektory používají stejnou souřadnou soustavu.
.head: ------ VHEADER\n # 8 ASCII characters as file identifier # dim .. dimension of the domain space (usually 3 or 4 /space-time/).. # dim_0 has the fastest-changing index in a data array .. # voxel size (floating point numbers), first three dimensions use to be spatial (in mm), fourth one could be time (in sec) # channels = 1 .. scalar field, etc. # type = i (signed integer), u (unsigned integer), f (floating-point) # bpch .. bits per channel # example: "3 i 16" (three 16-bit signed integers per voxel) .raw: ----- Little-endian binary data array of the defined size
Následují odkazy na data v head+raw formátu:
Následující odkazy použijte pro stažení dat v DICOM formátu:
DicomWorks býval pěkný prohlížeč, který umí též editovat DICOM tagy (např. se dá použít k anonymizaci). Databáze DICOM souborů, export do rastrových formátů, prohlížení po řezech, nastavování konstrastu.. Nyní autoři žádají o malý poplatek, aby mohli v projektu pokračovat..
Je to free-ware, ale pro odemčení všech vlastností je třeba se zadarmo zaregistrovat (nebo najít někde na WWW licenční soubor).
ImageJ obsahuje pluginy pro načítání DICOM souborů, lze je potom zkonvertovat do head+raw.
Je potřeba si vybrat ze seznamu úloh dva projekty, z toho jeden z nich z webové visualizace
a do konce semestru odevzdat jejich řešení.
Hodnocení předmětu (známka) se bude skládat z 50% praktické komponenty (dva projekty na
zápočet) a 50% písemná zkouška.
První visualizační projekt bude tvořit 30% celkové známky, druhý (webový) 20%.
Celkový výsledek předmětu = Zk * 0.5 + Vis * 0.3 + Ddd * 0.2
Výborně: 0.8 a výš
Velmi dobře: 0.65 až 0.8
Dobře: 0.5 až 0.65
Některé úlohy obsahují kvantitativní hodnocení, podle kterého lze sestavit žebříček
nejlepších odevzdaných řešení.
Takové úlohy jsou označeny "SOUTĚŽ" a pokud vyhovující řešení odevzdá alespoň
10 studentů/týmů, tři nejlepší obdrží prémii 10, 6, resp. 3 body (v případě
týmu dostanou plnou prémii všichni jeho členové).
Do soutěže jsou zařazena pouze řešení odevzdaná včas!
Budeme používat vaše GIT kopie ... detaily jsou upřesněny ve veřejné GIT repository.
Za úlohu neodevzdanou včas se strhává 1 bod za každý započatý den zpoždění.
V rozvrhu (SIS) je termín cvičení, pokud by se nekonalo jednou za 14 dní, upozorním na to na přednášce. Termín:
Copyright (C) 2009-2015 J.Pelikán, last change: 2019-05-09 17:52:59 +0200 (Thu, 09 May 2019)