Fotorealistická grafika – cvičení (2023/2024)

Zápočet

Semestrální projekt – implementace vlastního Ray-Traceru v jazyce C#. Až na základní podpůrné třídy a šablonu aplikace budete muset postupně implementovat všechny základní komponenty jednoduchého rendereru.

Na zápočet musíte získat minimálně 50 bodů (horní mez je 80).

Aktuální stav bodů na zápočet je v této sdílené tabulce

Další informace budou postupně doplňovány do GIT repository RT004 a na anglickou stránku cvičení

Podrobnější informace pro rok 2023/2024

Budu je editovat již jenom na anglické stránce.

Podmínky získání zápočtu

Celkem je potřeba získat minimálně 50 bodů a maximálně 80 bodů (ZPG: minimálně 16 bodů musí být z 3D grafiky).
Zápočet za zimní semestr lze získat nejpozději do 2. 3. 2025 !
Zápočet za letní semestr lze získat nejpozději do 30. 6. 2025 !

Body se sčítají s výsledkem písemné zkoušky (max. 100 bodů) a podle celkového součtu se určí známka.
Závěrečné hodnocení:
150 bodů a více výborně
130 až 149 bodů velmi dobře
110 až 129 bodů dobře
méně než 110 bodů nevyhověl(a)

Jak získat body na zápočet

A1. úlohy řešené průběžně v semestru NPGR003 (C#)

Úlohy průběžně zadávané na cvičeních, na většině cvičení bude zadána jedna úloha, na její řešení bude mít dostatek času. Hodnocení podle obtížnosti a kvality řešení, různé bonusy pro vítěze soutěží, apod. Pokud budete používat AI asistenty (nebo např. ChatGPT), musíte to deklarovat a přiložit popis, jak vám AI pomohla (u ChatGPT např. archivovanou celou konverzaci, která vedla k odevzdanému řešení).

A2. semestrální projekt NPGR004 (C#)

Projekt, na kterém budete pracovat po dobu celého semestru. Podrobné informace, postupné kroky a kontrolní body (checkpoints) viz detailní stránky cvičení.

B. body z loňska

Účastníci loňských cvičení (opakující předmět, kteří za něj však nedostali kredity) budou mít uznáno 90% loni získaných bodů. Musíte mne požádat mailem.

Soutěže

Některé úlohy obsahují kvantitativní hodnocení, podle kterého lze sestavit žebříček nejlepších odevzdaných řešení.
Takové úlohy jsou označeny "SOUTĚŽ" a pokud vyhovující řešení odevzdá alespoň 10 studentů/týmů, tři nejlepší obdrží prémii 10, 6, resp. 3 body (v případě týmu dostanou plnou prémii všichni jeho členové).
Do soutěže jsou zařazena pouze řešení odevzdaná včas!

Upozornění

Protože je vyhodnocování odevzdaných úloh velice časově náročné, je potřeba, abyste dodržovali následující pravidla:
  • komunikujte se mnou mailem z takového účtu (identity), kde máte ve své adrese uvedené vaše občanské jméno a příjmení (minimálně příjmení)
    Pozn: vždycky lze vyrobit mailovou identitu podle vzoru "František Vopršálek" <rambo12@seznam.cz>
  • do subjectu zprávy vždy napište číslo příslušné úlohy (i v případě dotazu nebo reklamace)
  • nespoléhejte na to, že budu funkčnost vašeho kódu zkoušet jenom ve vzorovém nastavení/hlavním programu! Je potřeba reagovat na všechny rozumné varianty vstupu. To platí zejména, pokud si necháte kód generovat některým AI asistentem!

Odevzdání úlohy

Budeme používat vaše GIT kopie ... detaily jsou upřesněny ve veřejné GIT repository.

Pokuta za pozdě odevzdanou úlohu

Za úlohu neodevzdanou včas se strhává 1 bod za každý započatý den zpoždění.

Rozvrh cvičení

V rozvrhu (SIS). Video-záznamy z některých cvičení budou zveřejňovány na stránce s prezentacemi. Na žádost mohu dělat individuální konzultace, pošlete mi e-mail.

  • Pondělí 14:00, SU2

Copyright (C) 2000-2024 J.Pelikán, last change: 2024-02-26 01:42:34 +0100 (Mon, 26 Feb 2024)