Přednáška je každý ČTVRTEK OD 9:00 v posluchárně S3 (Malá Strana).
Cvičení se konají každý týden v termínu:
Playlist
všech přednášek (2021/2022).
Starý playlist
cvičení (2023/24) (pozor, některé organizační i technické detaily se mohly změnit)
Obsah přednášky, literatura, opakování základů Ray-tracingu.
Video:
Přednáška 1 (2021/22) – plán přednášky,
literatura, opakování základů ray-tracingu.
Systém cvičení, za co je zápočet, předvedení programovacího prostředí (jazyk C# a MS Visual Studio),
Git repository RT004,
ukázka ray-castingu a ray-tracingu - 048rtmontecarlo-script.
Video:
Cvičení 1 (2023/24) – zápočet, RT004 repository,
systém kroků a kontrolních bodů (pozor, je to nahrávka z loňska, některé detaily nemusí souhlasit)
Opakování stínování (Phongův model odrazu, Gouraudovo a Phongovo stínování).
Obecné koncepty BRDF, Fresnelovy funkce, mikroploškové modely až po Cook-Torrance.
Video:
Přednáška 2 (2021/22) – Phongův model
osvětlení, interpolace stínování, BRDF I.
Koncepce cvičení a zápočtu – další detaily o postupu v repository RT004. Detaily
viz stránky cvičení.
Video:
Cvičení 2 (2023/24) – ukázky
interpolace stínování, další detaily RT004: Checkpoint 2 I (pozor, je to nahrávka z loňska, některé detaily nemusí souhlasit)
Obecné koncepty BRDF (opakování), Fresnelovy funkce, mikroploškové modely: Cook-Torrance,
Oren-Nayar, lepší distribuce orientace mikroplošek D(h) a alternativy
geometrického faktoru G, Lafortune lobe model, Schlickova vylepšení/zjednodušení,
podpovrchové šíření světla, apod. (co se stihne)
Video:
Přednáška 3 (2021/22) – BRDF II
Ukázka spojitého stínování (Gouraud, Phong).
Implementace ray-traceru: Camera (generátor primárních paprsků),
Solid/Shape (jak reprezentovat paprsek, výpočet průsečíků...)
Video:
Cvičení 3 (2023/24) – RT004:
Checkpoint 2 II (pozor, je to nahrávka z loňska, některé detaily nemusí souhlasit)
Základy výpočtu průsečíků těles s paprskem:
Rovinné útvary, konvexní mnohostěn, implicitní a algebraické plochy,
obecné a rotační kvadriky, koule (geometrické řešení), toroid, rotační plocha,
CSG reprezentace. Průsečíky s aproximačními plochami (Bezier): dělení,
Newtonova metoda.
Video:
Přednáška 4 (2021/22) – Průsečíky
paprsku se scénou
Implementace ray-traceru: ještě jednou Solid/Shape (primární výpočet
vs. dodatečný dopočet = normála, TXT souřadnice...),
BRDF a materiály (spolupracující objekty, materiály připojeny k objektům
ve scéně jako atributy...),
světelné zdroje (bodový/směrový).
Video:
Cvičení 4 (2023/24) – RT004:
průsečíky, atributy... (pozor, je to nahrávka z loňska, některé detaily nemusí souhlasit)
Copyright (C) 2001-2025 J.Pelikán, last change: 2025-02-19 15:29:11 +0100 (Wed, 19 Feb 2025)