Počítačová grafika II - materiály
Důležité knižní zdroje:
- [PBRT2010] Pharr M., Humphreys G.:
Physically Based Rendering: From Theory To Implementation. Morgan Kaufmann; 3rd edition, free online version
- [Glassner1989] A. Glassner:
An Introduction
to Ray Tracing, Academic Press, 1989
- [Shirley2009] P. Shirley, M. Ashikhmin, S. Marschner:
Fundamentals
of Computer Graphics, 3rd edition, A K Peters, 2009
- [Veach1997] Veach E.:
Robust Monte Carlo Methods for Light Transport Simulation,
Ph.D. dissertation, Stanford University, 1997.
Další užitečné informace:
Prezentace v chronologickém pořadí
Stínování a rekurzivní sledování paprsku
- Základy rekurzivního sledování paprsku,
PDF prezentace
- Phongův model osvětlení,
PDF prezentace
- Stínovací algoritmy,
PDF prezentace
- Modely odrazivosti (BRDF),
PDF prezentace (EN),
Self
Shadow materials (recom.: SIGGRAPH courses 2012, 2015)
- Straussův model osvětlení (jen pro zajímavost, nepřednáší se),
PDF prezentace
- Výpočet průsečíku paprsku se scénou,
PDF prezentace
- Test bod vs. polygon v rovině,
PDF prezentace
- Výpočet průsečíku paprsku s Bèzierovými pláty,
PDF prezentace
- Ray-tracing in GrCis,
PDF slides
Pokročilé rekurzivního sledování paprsku
- Urychlovací metody pro Ray-tracing,
PDF prezentace,
I. Wald,
V. Havran: On building fast kd-Trees for Ray Tracing, and on doing that in O(N log N),
DX12
Raytracing tutorial
- Textury a šumové funkce,
PDF prezentace,
příklady textur a šumu
- Anti-aliasing a vzorkování,
PDF prezentace,
příklady
- Distribuované sledování paprsku,
PDF prezentace
příklady
Radiační metody
Monte-Carlo rendering
Copyright (C) 1997-2019 J.Pelikán,
last change: 2020-02-17 00:43:03 +0100 (Mon, 17 Feb 2020)